Arduino İle Led Yakmak

Okunuyor | Arduino İle Led Yakmak
 Arduino İle Led Yakmak

Arduino’nun Yazılım IDE’sini (Integrated Development Environment) bilgisayarınıza yükledikten sonra, başlamak için hazırsınız! Bu Arduino’ya yeni başlayanlar için harika bir ilk proje.

Ne Yapacaksın
Çok basit bir şekilde, Arduino panonuzda bir ışık yanıp sönecek. Çok gibi görünmeyebilir, ancak bunun nasıl yapılacağını öğrenmek, elektronikle ilgili kod yazmayı ve deney yapmayı öğrenmeye çalışırken size sağlam bir temel sağlayacaktır. Bir LED (ışık yayan diyot), ampuleg düşük voltaj gerektiren küçük bir elektronik bileşendir. Bir ampul, sonunda yanan bir filament kullanırken, LED’ler tamamen farklı bir mekanizma kullanarak ışık üretir.

Bu proje aynı zamanda Arduino panonuzun çalışıp çalışmadığını ve doğru yapılandırıldığını test etmenizi sağlar. Aynı zamanda bir mikroişlemcinin nasıl programlanacağını öğrenmek için iyi bir ilk programlama alıştırmasıdır.

Bu Projenin Gerçek Dünyayla Nasıl İlişkisi
Düz ekran televizyonların ve monitörlerin açık veya kapalı olduğunu göstermek için o küçük kırmızı ve yeşil ışıklara sahip olduğunu biliyor musunuz? Bu ışıklar LED’tir.!

Proje için Gerekli Malzemeler

  1. Arduino Uno
  2. Led

Adım # 1: Bir LED’i Bağlama

Arduino kartınız önceden kurulmuş bir LED ile birlikte gelir. Tahta üzerinde L ile işaretlenmiştir ve 13 no’lu pime bağlanmıştır. Arduino kartı, bu LED’inizin kodunuzun veya eskizinizin düzgün çalışıp çalışmadığını göstermek için kullanır.
Arduino kartınıza önceden kurulmuş, RX ve TX olarak işaretlenmiş iki ilave LED vardır; bunlar her bayt gönderildiğinde veya alındığında yanıp söner (ilk resme bakın). Yazılımınızı yüklediğinizde RX-TX ledleri yanıp-sönecektir.Daha büyük bir yanıp sönen ışık oluşturmak için kendi LED’inizi (herhangi bir renkte) eklemenizi öneririz! İkinci resimde gösterildiği gibi bağlayın. 13 etiketli pin deliğine taktığınızdan emin olun.Led’ler diyotun bir çeşidir.Led’ler Anot ve Katot olmak üzere iki tane bacağa sahiptirler.Fiziksel bir diyotun bacakların ne olduğunu tespit etmek için ilk önce bacaklarının uzunluklarına bakarız.Uzun olan bacağı Anot(A) ,kısa olan bacağı ise Katot(K)’dur.Eğer bu yöntem sizde bulunan LED için geçerli değilse farklı bir yöntem ile bacakların bağlantılarını bulabiliriz.2.yöntem ise metal kısmı büyük olan katot,küçük olan ise anottur.

Adım # 2:Kodunuzu Oluşturma

LED bağlandıktan sonra, Arduino’ya ne yapacağını söylemelisin. Bu kod aracılığıyla yapılır: İstediğiniz şeyi yapması için mikrodenetleyiciye verdiğiniz talimatların bir listesi. Kod, program ve taslak sözcükleri birbirinin yerine kullanılabilecek terimlerdir.
Bilgisayarınızda Arduino IDE’yi çalıştırın (Mac’te Uygulamalar klasöründe olmalı; Windows’ta kısayol masaüstünüzde veya Başlat menüsünde olacaktır).
Dosya → Yeni’yi seçin. (Dosyanızı ilk kaydettiğinizde, bir çizim klasörü adı seçmeniz istenecektir: Arduino çiziminizin depolanacağı yer burasıdır).
YAKMA_LED olarak adlandırın ve Tamam’ı tıklayın.
Dosya → Örnekler → 01.Basit→ Blink yaparsanız da bir led yakma kod blogu karşınıza çıkacaktır.

/*
  Blink
  LED'i bir saniye boyunca açar, ardından bir saniye boyunca tekrar tekrar kapatır.
 
 */


// sıfırlama tuşuna bastığınızda veya kartı açtığınızda kurulum işlevi bir kez çalışıyor
void setup() {
  // dijital pimi 13 bir çıkış olarak başlat.
  pinMode(13, OUTPUT);
}

// the loop function runs over and over again forever
void loop() {
  digitalWrite(13, HIGH);   // LED'i aç (YÜKSEK voltaj seviyesi)
  delay(1000);              // bir saniye bekle
  digitalWrite(13, LOW);    // gerilimi DÜŞÜK Voltaj Seviyesi yaparak LED'i kapat
  delay(1000);              // bir saniye bekle
}

 

Adım # 3: Kodunuzu Kontrol Etme

Şimdi kod IDE’nizde olduğundan, kodunuzun doğru olduğunu onaylamanız gerekir.
Doğrula düğmesini tıklayın (bu düğmenin bulunduğu yer için yukarıdaki resme bakın).
Her şey doğruysa, Arduino IDE’nin altında “Derleme tamamlandı” mesajının göründüğünü göreceksiniz. Bu mesaj, Arduino IDE’nin taslaklarını, Windows’taki bir .exe dosyasına veya Mac’te bir .app dosyasına benzeyen, pano tarafından çalıştırılabilen yürütülebilir bir programa dönüştürdüğü anlamına gelir.
Sorun Giderme: Bir hata alırsanız, büyük olasılıkla kodu yazarken bir hata yaptınız. Her satıra çok dikkatlice bakın ve her karakteri, özellikle parantez, kaşlı ayraç, noktalı virgül ve virgül gibi simgeleri kontrol edin. Büyük ve küçük harfleri sadık bir şekilde kopyaladığınızdan ve O harfini ve 0 rakamını doğru kullandığınızdan emin olun.

Adım # 4: Kodunuzu Arduino Kartınıza Yüklemek

Kodunuz doğru bir şekilde doğrulandıktan sonra, Yükle düğmesine tıklayarak panoya yükleyebilirsiniz (bu düğmenin bulunduğu yer için yukarıdaki resme bakın).
Bu IDE’ye, önce Arduino kartını sıfırlayan ve ne yaptığını durdurması ve USB portundan gelen talimatları dinlemesi için zorlayan yükleme işlemini başlatmasını söyleyecektir. Arduino IDE daha sonra taslağı kalıcı hafızasında saklayacak olan Arduino paneline gönderir.
Sorun Giderme: Arduino kartınıza yükleme yaparken bir hata ile karşılaşırsanız, Arduino IDE’yi nasıl yüklediğinizle ilgili olabilir.

Adım #5: Kodunuz İş Başında!

IDE tüm çizimi gönderdikten sonra, Arduino tahtası çiziminizi yayınlamaya başlar. Bu oldukça hızlı bir şekilde gerçekleşir. Gözlerinizi Arduino IDE’nin altında tutarsanız, pencerenin altındaki siyah alanda birkaç mesaj göründüğünü ve o alanın hemen üstünde “Derleme” ve ardından “Yükleme” mesajını görebilirsiniz. ”Ve son olarak“ İşlem tamamlandı ”dır.
Çizimin doğru yüklendiğini varsayarsak, LED L’nin bir saniye boyunca yandığını ve ardından bir saniye boyunca söneceğini göreceksiniz. Kendi LED’inizi kurduysanız, bu LED de yanıp sönecektir.
Az önce yazdığınız ve çalıştırdığınız şey bir bilgisayar programı veya taslak.
Kod Arduino panonuza girdikten sonra, üzerine başka bir çizim koyana kadar orada kalacak. Pano, bilgisayarınızın sabit diskindeki verilere benzer şekilde, sıfırlanır veya kapatılırsa çizim devam eder.
Sorun giderme
Işıkların yanıp söndüğünü görmüyorsanız veya “Yükleme tamamlandı” yerine bir hata mesajı alırsanız, bilgisayarınız ve Arduino arasında bir iletişim sorunu vardır.
Araçlar → Seri Port menüsünde doğru seri portu seçtiğinizden emin olun. Ayrıca, kullandığınız Arduino modelinin burada seçildiğini doğrulamak için Araçlar → Pano menüsünü kontrol edin.
Kendi LED’inizi taktıysanız ve yanıp sönmüyorsa, doğru bacakların doğru yerde olduğundan emin olmak için çıkarın ve 180 derece döndürün.

Adım 6: Kodunuzu Anlamak

Herhangi bir Arduino programı hakkında akılda tutulması gereken bir şey var. Arduino, yukarıdan aşağıya doğru sırayla kod yürütür, bu nedenle en üstteki ilk satır ilk okunandır; sonra aşağı doğru hareket eder. Arduino bir seferde sadece bir şey, bir seferde bir talimat yapabilir. Arduino programınızı çalıştırırken, yalnızca bir satır yürütüyor veya çalışıyor. Arduino, aynı anda iki talimat setini çalıştıramaz.

 

Yapılan Yorumlar
Bir Yorum Yapın

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.